Bagaimana untuk Memperkukuhkan Sistem Imun Anda Naturally

Bagaimana untuk Memperkukuhkan Sistem Imun Anda Naturally

Beberapa cara yang paling berkesan untuk menguatkan sistem imun anda secara semula jadi melalui bersantai, bersenam, makan makanan yang sihat yang seimbang dan penggunaan bijak pemakanan tambahan.

Tahap kami kesihatan dan daya hidup merupakan satu petunjuk kesihatan sistem imun kita. Apabila ia berfungsi pada tahap yang optimum, sistem imun dapat bertindak balas terhadap cabaran berkadaran dengan apa sahaja ancaman hadir, tanpa di bawah dan tidak bertindak lampau.

Adalah diketahui umum bahawa tekanan yang berlebihan adalah faktor utama yang menghadapi masalah kesihatan, termasuk sistem imun yang lemah. Meditasi atau biofeedback dua pilihan latihan relaksasi yang boleh membantu anda belajar untuk melepaskan tekanan yang berlebihan sebelum ia membina dan menjadi masalah.

Juga, tekanan yang berlebihan boleh dikeluarkan dengan berkesan melalui beberapa jenis konsisten, senaman, dan mencari jenis senaman yang anda menikmati dan mengalu-alukan akan mempunyai manfaat yang membawa lebih ke dalam kawasan-kawasan lain dalam hidup anda.

Tradisi-tradisi penyembuhan tertua di dunia meletakkan banyak kepentingan diet dan kesihatan penghadaman. Penghadaman yang tidak menjadi masalah bagi ramai orang dan sering boleh membawa kepada kesihatan yang kurang baik juga, jadi ia adalah satu isu rakyat perlu mengambil serius.

Sistem penghadaman mempunyai sistem saraf yang sangat sensitif yang terjejas oleh tekanan. Peningkatan masalah penghadaman seperti refluks asid, sindrom usus dan senak kronik mencerminkan tahap tidak sihat tekanan yang menghalang keupayaan untuk mencerna makanan dengan betul.

Kadang-kadang kerengsaan alergi dalam sistem pencernaan boleh menjadi lebih teruk dengan diet makanan yang diproses mengandungi bahan tambahan tiruan. Membuat pelarasan diet secara beransur-ansur termasuk segar, dan sebaik-baiknya, makanan organik boleh membantu mengurangkan masalah penghadaman, terutamanya apabila dilakukan bersama-sama dengan pengurangan tekanan.

Vitamin untuk Bantuan Membina Sistem Imun

Dalam keadaan ideal, makan sihat akan menjadi semua yang anda perlu untuk mengekalkan sistem yang kuat, sihat imun. Tetapi dengan prevalens tekanan dan makanan yang mempunyai nilai pemakanan yang lebih rendah, terdapat bukti bahawa pemakanan tambahan yang berkualiti boleh membantu anda mencapai tahap yang lebih tinggi kesihatan.

Pemakanan tambahan telah berkembang banyak sejak beberapa dekad yang lalu. Lebih dikenali kini kira-kira bagaimana nutrien yang berbeza bekerja dan mana yang paling berkesan. A vitamin multi hendaklah mengandungi vitamin asas seperti A, B kompleks, C dan vitamin semulajadi E. Satu tambahan maju juga boleh menyediakan pelbagai nutrien berguna lain dan herba yang menyediakan lebih pemakanan "insurans" terhadap penyakit dan penyakit. Beberapa contoh adalah:

Enzim suka:

Amilase
Bromelain
Papain
Lipase
Asid Amino & Specialty Nutrien:

Resveratrol
Rutin
Sama
Zeaxanthin
Dan ekstrak herba seperti ekstrak daun zaitun (a antiviral kuat).

Relaksasi, senaman, makan makanan yang sihat yang seimbang dan pemakanan tambahan adalah cara yang paling berkesan untuk menguatkan sistem imun anda secara semula jadi. Sudah tentu, jika anda mempunyai sebarang masalah kesihatan berterusan dan berulang, mendapatkan nasihat daripada doktor anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar