8 Cara untuk Membantu Anak Anda Memahami Masalah Kencing malam mereka

8 Cara untuk Membantu Anak Anda Memahami Masalah Kencing malam mereka

Kadang-kadang seorang kanak-kanak mendapati ia lebih sukar untuk tandas kereta api daripada yang lain tidak. Tetapi apabila kanak-kanak menjadi sekitar umur lima tahun, lama walaupun empat tahun, maka ia menjadi lebih sukar dan lebih sukar bagi mereka untuk mendapatkan kawalan ke atas pundi kencing mereka, dan kencing malam berlaku.

Terdapat beberapa sebab yang boleh menyebabkan pundi kencing untuk tidak berada dalam kawalan. Biasanya walaupun, ia hanya mengambil masa beberapa perubahan kecil untuk membantu mengawal it-dan yang paling besar adalah yang paling mudah. Hanya menukar masa yang anak anda minum, dan banyak masalah kawalan pundi kencing akan dapat diselesaikan. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa kes yang masih perlu mempunyai doktor campur tangan. Pastikan anak anda tidak faham mengapa doktor tersebut membantu keluar, walaupun, dan keseluruhan proses akan lebih mudah. Berikut adalah beberapa perkara yang perlu dipertimbangkan:

1. Jangan berbohong kepada kanak-kanak. Masalah kawalan pundi kencing tidak salah mereka. Katakan kepada mereka yang benar, dan biarkan mereka tahu bahawa mereka tidak hanya orang yang melalui masalah ini. Memahami perasaan dan keperluan mereka-mereka adalah orang-orang, juga, walaupun mereka adalah sedikit.

2. Kanak-kanak tidak mempunyai pendapat mengenai perkara-perkara mengenai diri mereka sendiri dan apabila ia datang kepada masalah perubatan, ibu bapa perlu mengambil pendapat kanak-kanak itu kira. Juga, benar-benar mendengar apa yang kanak-kanak itu telah mengatakan, tidak kira betapa bodoh anda mungkin fikir ia. Berkeras memberitahu kanak-kanak itu yang anda suka dia atau dia-mereka mesti memahami perkara ini.

3. Jangan sekali membenarkan sesiapa sahaja, terutamanya ahli keluarga, mengusik kanak-kanak dengan masalah kawalan pundi kencing. Tiada adik beradik, datuk dan nenek, ibu saudara, bapa saudara atau sesiapa sahaja-ini hanya akan memburukkan lagi keadaan bagi

4. Hadkan jumlah cecair yang minuman kanak-kanak, terutamanya selepas masa yang ditetapkan. Berbuat demikian akan membantu mereka dalam mengosongkan keluar pundi kencing mereka. Minuman selepas makan malam perlu disimpan untuk sekurang-dan selagi kanak-kanak itu memahami kenapa, maka perkara yang perlu diperbaiki.

5. Sebaik sebelum mendaki ke tempat tidur mereka, memastikan bahawa satu muda menggunakan tandas, dan bermuara di pundi kencing mereka sebanyak yang mungkin. Berbuat demikian akan memberi mereka peluang yang lebih baik untuk menjadikan ia sepanjang malam dengan katil yang kering.

6. penutup plastik di bawah cadar kanak-kanak itu akan membantu menjaga katil kering juga. Jika kanak-kanak mahu belajar tanggungjawab, biarkan mereka membantu mengubah lembaran-tetapi tidak sebagai hukuman. Jika kanak-kanak mula melihat kunci yang berubah-ubah sebagai hukuman, maka mereka akan mula merosot, dan anda tidak boleh membiarkan mereka membantu dengan perubahan helaian.

7. Kadang-kadang ia membantu kanak-kanak itu jika anda membangunkan mereka setiap jam atau dua pada malam hari untuk menggunakan tandas jika mereka masih membasahkan katil. Sementara ini sesuatu yang kasar kepada ibu bapa pada mulanya, dalam jangka masa panjang, ia pasti berbaloi untuk kanak-kanak.

8. Jangan menghukum kanak-kanak itu apabila mereka basah katil-sentiasa pastikan untuk memberi ganjaran kepada mereka apabila mereka tidak basah itu. Sokongan dan kelulusan bagi kanak-kanak itu adalah cara yang terbaik untuk membina mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar