Melegakan Heartburn Sememangnya - Perkara yang Elakkan Apabila Merawat Heartburn

Melegakan Heartburn Sememangnya - Perkara yang Elakkan Apabila Merawat Heartburn

Melegakan pedih ulu hati secara semula jadi mungkin alternatif terbaik anda untuk menyembuhkan penyakit ini. Anda boleh menggunakan ubat-ubatan yang membantu anda, tetapi kebanyakan mereka mempunyai kesan sampingan jangka panjang. Perkara terbaik yang anda boleh melakukannya untuk menilai gaya hidup anda dan bahaya yang mungkin timbul yang ia lakukan pada sistem anda. Dengan penilaian ini, anda mungkin boleh mendapatkan bantuan daripada isu-isu pedih ulu hati anda.

Makanan pedas: isu-isu anda mungkin berpunca daripada makanan yang anda makan. Jika anda makan banyak makanan yang berlemak atau yang digoreng anda berada dalam masalah. Keratan cuka lebih daripada diet anda boleh membantu juga. Mustard juga diketahui menyebabkan pedih ulu hati dan juga sayur-sayuran tertentu dan buah-buahan. Cuba lihat apa yang mencetuskan serangan.

Gaya hidup yang tidak sihat: Jika anda seorang perokok atau seorang peminum berat anda kemungkinan besar boleh menjadi mangsa pedih ulu hati. Merokok adalah satu tabiat yang sukar untuk memecahkan tetapi anda boleh melakukannya dengan beberapa penentuan. Meminta bantuan daripada doktor anda dan mendapatkan tips mengenai cara terbaik untuk berhenti.

Obesiti: Berat badan berlebihan boleh mencetuskan pedih hulu hati. Badan anda bekerja lebih masa dan ia cuba memberitahu anda sesuatu. Bersenam secara tetap dan bekerja pada kehilangan berat badan untuk mengelakkan isu pedih ulu hati.

Jika anda mempunyai pedih ulu hati yang teruk anda boleh mendapatkan rawatan perubatan untuk mendapatkan ubat preskripsi untuk akan meringankannya. Anda juga boleh mendapatkan banyak ubat semula jadi yang di luar sana. Dasarnya adalah anda boleh mengambil ubat-ubatan tetapi anda perlu untuk sampai ke punca sakit untuk melegakan ia.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar