Penyembuhan Jangkitan Yis di Rumah Dengan 5 Tips untuk Perubahan Diet Anda

Penyembuhan Jangkitan Yis di Rumah Dengan 5 Tips untuk Perubahan Diet Anda

Menukar diet anda dianggap sebagai satu cara yang berkesan untuk menyembuhkan jangkitan yis. Selain itu, ini harus menjadi langkah pertama anda untuk mengambil apabila anda jangkitan ini. Dikatakan bahawa diet anda boleh membantu mencegah dan merawat pelbagai masalah kesihatan, termasuk jangkitan ini juga. Walau bagaimanapun, ia juga penting untuk mengetahui tentang asas jangkitan ini dan bagaimana ia berlaku.

Yis boleh hidup dalam badan anda tanpa menyebabkan sebarang masalah. Walau bagaimanapun, ia boleh membiak dengan cepat dalam beberapa keadaan, yang menyebabkan jangkitan kemudian. Terdapat banyak faktor yang boleh menjadi punca penumbuhan yg terlalu cepat ini, tetapi makanan dianggap sebagai faktor utama bagi keadaan ini.

Untuk menyembuhkan jangkitan yis, menukar diet anda dianggap sebagai langkah pertama rawatan semula jadi yang anda perlu mengambil. Berikut adalah beberapa tips yang anda boleh melaksanakan untuk mendapatkan hasil yang positif kepada masalah jangkitan anda.

Tiada gula halus dan karbohidrat

Pertama, anda perlu untuk mengelakkan tepung putih, beras putih dan apa-apa jenis bijirin. Cuba makan produk gandum sebaliknya.

Tiada makanan yis

Kedua, anda perlu berhenti mempunyai apa-apa makanan yang mengandungi yis, seperti, buah-buahan kering, cendawan, dan cuka putih.

Cuba bawang putih segar

Ketiga, bawang putih segar perlu diambil setiap hari kerana bawang putih boleh menghalang anda daripada jangkitan yis, bersama-sama dengan masalah kesihatan yang lain. Selain itu, anda boleh mengambil bawang putih dan bukannya mengambil antibiotik juga kerana antibiotik dianggap sebagai salah satu faktor yang menyebabkan yis membiak.

Kambing organik dan susu kambing

Keempat, ia adalah disyorkan bahawa anda perlu mengambil kambing dan biri-biri susu organik dan bukannya mengambil susu lembu dan produk tenusu.

Mengekalkan pH badan anda

Kelima, ia adalah disyorkan bahawa pH badan yang patut menjadi 7.35. Dalam usaha untuk mendapatkan keputusan ini, anda perlu cuba untuk makan makanan dengan kalium, kalsium, dan magnesium, seperti sayur-sayuran segar, badam, ikan, dan daging.

Anda boleh cuba untuk menggunakan apa-apa rawatan untuk menyembuhkan jangkitan yis, tetapi hanya tidak lupa tentang makanan anda. Ini harus menjadi rawatan yang betul untuk penghidap jangkitan ramai kerana punca akan dijaga, dan jangkitan anda akan menjadi lebih baik tanpa sebarang kesan sampingan daripada penggunaan ubat-ubatan preskripsi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar